Det er nemt at komme i gang...


Har du spørgsmål eller brug for sparring til opsætning så har du adgang til gratis ubegrænset online ekspert support. 

Online support er tilgængelig for dig som ansvarlig for opsætning og for alle jeres medarbejdere.

Du er også velkommen til at ringe på telefonnr: +45 71 9955 32 (kl. 9-16 i hverdage GMT +1 CET )

Step by step guide... 


1. Opret politikker:

Klik: Setup Admin > Moduler > Politikker

Læs mere om hvordan du opretter jeres politikker her!

Start med at oprette politikker til jeres konto!

En politik inddeler jeres personale i grupper:

  • Fastansatte (med eller uden øvre arbejdstid)
  • Deltidsansatte (5 dages arb. uge eller med fast ugentlig fridag)
  • Timeansatte (med eller uden betalte pauser)
  • Eksterne
  • Elever
  • Land
  • Selskab

Når du har oprettet jeres politikker er du klar til næste step:



2. Gem jeres standard indstillinger

Klik: Setup Admin > Virksomhed

Læs mere om jeres standard indstillinger her!

  • Hvilke registreringsmuligheder skal jeres medarbejdere oprettes med adgang til når de indlæses? 
  • Hvilket sprog skal jeres medarbejderne inviteres på?
  • Hvordan skal jeres Team-kalender deles i jeres organisation?

 

3. Indlæs jeres medarbejdere 

Klik: Setup Admin > Virksomhed > Importer medarbejdere

Læs mere om indlæsning af medarbejdere fra Excel her!

Du er klar til at indlæse jeres medarbejdere fra Excel når du har oprettet:

1) jeres politikker

2) gemt jeres standard indstillinger

Du kan også oprette medarbejdere:

4. Opret godkenderflow

Klik: Setup Admin  

Læs mere om opret godkenderflow her!

Bemærk at medarbejderne du har indlæst fra Excel er markeret med "Godkender mangler" ikon.

medarbejder og godkender

a) Klik "rediger" på den/ de medarbejdere der skal være godkender for en eller flere afdelinger > "Roller" > "Godkender" > vælg afdeling(er)

b) Først derefter: opsæt godkenderflow for afdelingschefer (en afdelingschef skal godkendes af en anden chef, måske fra en anden afdeling/ gruppe). Vælg godkender fra listen "Godkendt af".


5. Justér start-saldi  


klik: Løn admin > Medarbejdere > juster saldi & restferie

Læs mere om at justere stat-saldi her!

I forbindelse med at I starter med BitaBIZ skal startsaldi opdateres:

  1. Allerede afholdte feriedage og feriefridage frem til jeres BitaBIZ startdato 
  2. Timebank saldi

6. Introducer BitaBIZ til jeres medarbejdere

Før der udsendes login invitation fra BitaBIZ er det en god ide at introducere BitaBIZ til jeres ansatte. Klik på Word dokumentet og få inspiration og forslag til en intro e-mail til jeres medarbejdere.

7. Du er nu klar til at invitere jeres medarbejdere

Klik: Setup admin > markér de medarbejdere du vil invitere > klik "Send invitation"

medarbejde tidsregistrering

E-mail invitation der udsendes til jeres medarbejdere fra BitaBIZ:

medarbejder tidsregistrering

NB: Hvis der er tilkoblet single sign-on til jeres konto indeholder emailen ovenfor ikke link til at oprette kodeord. Ved SSO er der blot et link til at logge ind på BitaBIZ.

Fandt du dit svar?