Det er nemt at komme i gang...
Har du spørgsmål eller brug for sparring til opsætning så har du adgang til gratis ubegrænset online ekspert support.
Online support er tilgængelig for dig som ansvarlig for opsætning og for alle jeres medarbejdere.
Du er også velkommen til at ringe på telefonnr: +45 71 9955 32 (kl. 9-16 i hverdage GMT +1 CET )
Step by step guide...
1. Opret politikker:
Klik: Setup Admin > Moduler > Politikker
Læs mere om hvordan du opretter jeres politikker her!
Start med at oprette politikker til jeres konto!
En politik inddeler jeres personale i grupper:
- Fastansatte (med eller uden øvre arbejdstid)
- Deltidsansatte (5 dages arb. uge eller med fast ugentlig fridag)
- Timeansatte (med eller uden betalte pauser)
- Eksterne
- Elever
- Land
- Selskab
Når du har oprettet jeres politikker er du klar til næste step:
2. Gem jeres standard indstillinger
Klik: Setup Admin > Virksomhed
Læs mere om jeres standard indstillinger her!
- Hvilke registreringsmuligheder skal jeres medarbejdere oprettes med adgang til når de indlæses?
- Hvilket sprog skal jeres medarbejderne inviteres på?
- Hvordan skal jeres Team-kalender deles i jeres organisation?
3. Indlæs jeres medarbejdere
Klik: Setup Admin > Virksomhed > Importer medarbejdere
Læs mere om indlæsning af medarbejdere fra Excel her!
Du er klar til at indlæse jeres medarbejdere fra Excel når du har oprettet:
1) jeres politikker
2) gemt jeres standard indstillinger
Du kan også oprette medarbejdere:
- manuelt (en efter en). Læs mere her!
- fra Microsoft Azure Active Directory - Læs mere her!
4. Opret godkenderflow
Klik: Setup Admin
Læs mere om opret godkenderflow her!
Bemærk at medarbejderne du har indlæst fra Excel er markeret med "Godkender mangler" ikon.
a) Klik "rediger" på den/ de medarbejdere der skal være godkender for en eller flere afdelinger > "Roller" > "Godkender" > vælg afdeling(er)
b) Først derefter: opsæt godkenderflow for afdelingschefer (en afdelingschef skal godkendes af en anden chef, måske fra en anden afdeling/ gruppe). Vælg godkender fra listen "Godkendt af".
5. Justér start-saldi
klik: Løn admin > Medarbejdere > juster saldi & restferie
Læs mere om at justere stat-saldi her!
I forbindelse med at I starter med BitaBIZ skal startsaldi opdateres:
- Allerede afholdte feriedage og feriefridage frem til jeres BitaBIZ startdato
- Timebank saldi
6. Introducer BitaBIZ til jeres medarbejdere
Før der udsendes login invitation fra BitaBIZ er det en god ide at introducere BitaBIZ til jeres ansatte. Klik på Word dokumentet og få inspiration og forslag til en intro e-mail til jeres medarbejdere.
7. Du er nu klar til at invitere jeres medarbejdere
Klik: Setup admin > markér de medarbejdere du vil invitere > klik "Send invitation"
E-mail invitation der udsendes til jeres medarbejdere fra BitaBIZ:
NB: Hvis der er tilkoblet single sign-on til jeres konto indeholder emailen ovenfor ikke link til at oprette kodeord. Ved SSO er der blot et link til at logge ind på BitaBIZ.