Spring videre til hovedindholdet
Alle samlingerSetup BitaBIZPlanlægning - egne event typer
Planlægning - opret egne registreringstyper
Planlægning - opret egne registreringstyper

Planlægning & overblik: På arbejde. Arbejder et andet sted. Fraværende.

Ulrik Baadsgaard Christensen avatar
Skrevet af Ulrik Baadsgaard Christensen
Opdateret i denne uge

Egne registreringstyper er delt i teamkalenderen. Registreringerne bruges derfor til planlægning og overblik og er ikke private.

En egen registreringstype oprettes med en tilstede-status:

Der kan vælges forskellige farvekoder til de typer der oprettes.

Via teamkalenderfilteret er det muligt, at vælge hvilken tilstede-status der skal ses:

Hvad bruges egne registreringstyper ofte til?

Planlægnings- og overblikrelaterede registreringer

Eksempel på type-navn

Team Kalender status

Aftenvagt

Weekendvagt

På kontoret

Tilkaldevagt

På arbejde / Vagt

Arbejder hjemme

Kursus

Rejse

Arbejder fra lokation X

Arbejder et andet sted

Privat aftale

Ikke tilgængelig

(Læge, tandlæge, etc.)

Fraværende

Fast fridag

(Deltidsansatte)

Fraværende

Firma-specifikke fridage

Uofficielle helligdage

Fraværende

Lønrelaterede registreringer

Eksempel på type-navn

Team Kalender status

Rejsedage eller timer med godtgørelse

Arbejder et andet sted

Tilkaldevagt

På arbejde / Vagt

Sygetimer
(Lønbærende)

Fraværende

Opret egne registreringstyper

Sådan opretter du egne registreringstyper

Klik: Setup admin > Moduler > Egne registreringstyper.

  1. Opret navnet på registreringstypen.
    (Resje-EU, Fast fridag, Arbejde hjemme, Arbejde fra kontor, osv.)

  2. Vælg om registeringstypen skal godkendes.

  3. Vælg om registreringstypen er en fridag.
    (Automatiske tidsregistreringer vil ikke blive oprettet på fridage)

  4. Vælg om en note tilføjet til registreringstypen skal deles i Team kalenderen, eller om den er privat.

  5. Vælg om registreringstypen skal være tilgængelig for alle medarbejdere eller kun udvalgte personalegrupper.

  6. Vælg om registreringstypen skal registreres i timer eller dage.

  7. Vælg om registreringen skal sendes til lønbehandling.
    Hvis JA, vælg: "Tilføj løneksport" og indsæt lønkode i "ID-nummer" feltet.
    Læs mere om løneksport her!

  8. Vælg hvilken tilstede-status registreringstypen skal kommunikere.
    ​(På arbejde/ Vagt, Arbejder et andet sted, Optaget eller Fraværende)

    💁 Få forbedret planlægning og overblik i Team kalenderen ved at vælge en farve til registreringstypen.

Sprog og kategorinavn

Egne registreringstyper supporterer 2 sprog, engelsk og dansk.

Når en registreringstype er oprettet på eksempevis det primære sprog Dansk, så kan der oprettes et engelsk navn for typen, som vises for de medarbejdere som har valgt engelsk sprog på deres BitaBIZ konto.

Klik: Skift til Engelsk for at anive den engelske betegnelse for typen:

Standard-kategorinavnet er Out of office på begge sprog.

Kategorinavnet kan ændres og tilpasses på både engelsk og dansk.

Eksempelvis "Planlægning & Rejser" på dansk, som vist på billedet ovenfor, og "Planning & travel" på engelsk.

Egne registreringstyper i medarbejderkalenderen

Hver oprettet egen registreringstype har sin egen balance i medarbejder-statistikken:

Sådan virker egne registreringstyper i kalenderen

Hvis registreringstypen registreres i dage.

Hvis registreringstypen registreres i timer.

Egne registreringstyper understøtter bookning af tilbagevendende registreringer.

Egne registreringstyper tilføjes til Outlook / Exchange integrationen, hvis integrationen er aktiveret.

Dette betyder at registreringen oprettet i BitaBIZ bliver synkroniseret med medarbejderens Outlook kalender.

Hvis der tilføjes en note til en registrering, deles den i Team kalenderen.

OBS: Noten deles kun hvis "Vis note" er aktiveret i opsætningen af registreringstypen.

Medarbejders adgang til egne registreringstyper

  • Standardadgang til registreringsmoduler gemmes på siden Globale indstillinger. Hermed kan nye medarbejdere automatisk få adgang til modulet. Læs mere her!

  • Individuel adgang til registreringsmoduler administreres på medarbejderens stamdatakort.
    Aktiver "​Egne registreringstyper" under sektionen "Adgang til hvilke applikationer" på medarbejders stamdatakort.

Besvarede dette dit spørgsmål?