Spring videre til hovedindholdet
Alle samlingerAdministrér BitaBIZOn-board medarbejdere
Nye medarbejdere oprettes automatisk - hvad skal jeg gøre?
Nye medarbejdere oprettes automatisk - hvad skal jeg gøre?

Nye medarbejdere oprettes automatisk til BitaBIZ fra vores centrale brugeradministration (Microsoft Azure Active Directory)

Esben Hedegaard avatar
Skrevet af Esben Hedegaard
Opdateret for over 4 år siden

Når jeres Active Directory er tilkoblet BitaBIZ skal du ikke manuelt oprette nye medarbejdere til BitaBIZ.

De oprettes automatisk. Og kan logge ind på BitaBIZ med det samme med deres virksomhedskodeord.

Når en ny medarbejder bliver oprettet mangler medarbejderen som minimum:

  • Politik

  • Ansættelsesdato

  • Lønnr.

Være opmærksom på hvilke stamdata jeres virksomhed har tilkoblet til automatisk synkronisering.

Læs mere om hvilken stamdata der automatisk kan synkroniseres fra jeres brugeradministration til BitaBIZ klik her!

Medarbejderlisten

Klik: Setup Admin

Medarbejderlisten viser nye medarbejdere der mangler at få tilkoblet de sidste indstillinger:

  • Indtast søgeordet "MANGLER" så bliver nye medarbejdere vist (der automatisk er blevet oprettet) der mangler at blive færdigbehandlet:

  • Klik redigér på den enkelte medarbejders profil for at opdatere de sidste stamdata til medarbejderens stamdatakort:

Medarbejderen er nu færdigbehandlet og klar til at anvende BitaBIZ!

Standard-indstillinger

En ny medarbejder oprettes med jeres standard-indstillinger for nye medarbejdere:

  • Adgang til registreringstyper (ferie & fravær, tidsregistrering, timebank, m.f.)

  • Team kalender-adgang

  • Sprog

Ændr en medarbejders standard indstillinger for registreringsadgang:

Hvis en medarbejders behov for registrering går udover jeres standard-indstillinger for registrerings- og kalender-adgang markeres individuelle indstillinger under fanen "Adgang til hvilke applikationer?" på medarbejderens stamdatakort

Skal den nye medarbejder have en rolle i BitaBIZ?

Klik på fanen "Roller" for at tildele en rolle manuelt:

  • Godkender: Læs mere her! (Kan automatisk oprettes fra jeres AD)

  • Setup Admin

  • Løn Admin

  • HR

Hvis en medarbejder markeres som godkender for en afdeling sendes alle ferieansøgninger, m.m. oprettet af medarbejdere i afdelingen til godkendelse hos chefen. Læs mere om oprettelse af godkenderflow her!

Arbejdsuge - standard normtimer

Har medarbejderen flekstid, afregner feriefri i timer, optjener overarbejde der kan afspadseres i hele dage?

Medarbejderens normtimer skal oprettes til BitaBIZ. Enten via den politik medarbejderen er tilkoblet eller via medarbejderens stamdatakort.

Stamdatakortet anvendes til medarbejderens normtimer hvis medarbejderens normtimer afviger fra jeres standard normtimer oprettet til jeres politikker.

Opret flere dimensioner til medarbejderes profil?

Medarbejderes:

  • kontorlokation (Kan automatisk oprettes fra jeres AD)

  • land (Kan automatisk oprettes fra jeres AD)

  • selskab

  • m.f.

Telefonbog

Telefonnumre deles via mobilappens telefonbog og web-portalens People side.

Medarbejder info

Anvend BitaBIZ til at opbevare stamdata om medarbejderens private adresse, link ansættelsesdokumenter, medarbejderens fødselsdag, m.m.

  • Jobtitel (Kan automatisk oprettes fra jeres AD)

Besvarede dette dit spørgsmål?