Når jeres Active Directory er tilkoblet BitaBIZ skal du ikke manuelt oprette nye medarbejdere til BitaBIZ.
De oprettes automatisk. Og kan logge ind på BitaBIZ med det samme med deres virksomhedskodeord.
Når en ny medarbejder bliver oprettet mangler medarbejderen som minimum:
Politik
Ansættelsesdato
Lønnr.
Være opmærksom på hvilke stamdata jeres virksomhed har tilkoblet til automatisk synkronisering.
Læs mere om hvilken stamdata der automatisk kan synkroniseres fra jeres brugeradministration til BitaBIZ klik her!
Medarbejderlisten
Klik: Setup Admin
Medarbejderlisten viser nye medarbejdere der mangler at få tilkoblet de sidste indstillinger:
Indtast søgeordet "MANGLER" så bliver nye medarbejdere vist (der automatisk er blevet oprettet) der mangler at blive færdigbehandlet:
Klik redigér på den enkelte medarbejders profil for at opdatere de sidste stamdata til medarbejderens stamdatakort:
Medarbejderen er nu færdigbehandlet og klar til at anvende BitaBIZ!
Standard-indstillinger
En ny medarbejder oprettes med jeres standard-indstillinger for nye medarbejdere:
Adgang til registreringstyper (ferie & fravær, tidsregistrering, timebank, m.f.)
Team kalender-adgang
Sprog
Ændr en medarbejders standard indstillinger for registreringsadgang:
Hvis en medarbejders behov for registrering går udover jeres standard-indstillinger for registrerings- og kalender-adgang markeres individuelle indstillinger under fanen "Adgang til hvilke applikationer?" på medarbejderens stamdatakort
Skal den nye medarbejder have en rolle i BitaBIZ?
Klik på fanen "Roller" for at tildele en rolle manuelt:
Godkender: Læs mere her! (Kan automatisk oprettes fra jeres AD)
Setup Admin
Løn Admin
HR
Hvis en medarbejder markeres som godkender for en afdeling sendes alle ferieansøgninger, m.m. oprettet af medarbejdere i afdelingen til godkendelse hos chefen. Læs mere om oprettelse af godkenderflow her!
Arbejdsuge - standard normtimer
Har medarbejderen flekstid, afregner feriefri i timer, optjener overarbejde der kan afspadseres i hele dage?
Medarbejderens normtimer skal oprettes til BitaBIZ. Enten via den politik medarbejderen er tilkoblet eller via medarbejderens stamdatakort.
Stamdatakortet anvendes til medarbejderens normtimer hvis medarbejderens normtimer afviger fra jeres standard normtimer oprettet til jeres politikker.
Opret flere dimensioner til medarbejderes profil?
Medarbejderes:
kontorlokation (Kan automatisk oprettes fra jeres AD)
land (Kan automatisk oprettes fra jeres AD)
selskab
m.f.
Telefonbog
Telefonnumre deles via mobilappens telefonbog og web-portalens People side.
Mobilnr (Kan automatisk oprettes fra jeres AD)
Fastnetnr. (Kan automatisk oprettes fra jeres AD)
Medarbejder info
Anvend BitaBIZ til at opbevare stamdata om medarbejderens private adresse, link ansættelsesdokumenter, medarbejderens fødselsdag, m.m.
Jobtitel (Kan automatisk oprettes fra jeres AD)