Spring videre til hovedindholdet
Admin: SSO loginproblemer

Vores SSO-integration fungerer. Men nogle brugere kan ikke logge ind ved hjælp af SSO

Mathias Anneberg avatar
Skrevet af Mathias Anneberg
Opdateret over en uge siden

Vores SSO-integration fungerer, men nogle brugere kan ikke logge ind ved hjælp af SSO

Der er typisk 2 årsager til, at SSO-login kan mislykkes.

1. Bruger er ikke tilføjet BitaBIZ SSO-applikationen på jeres Azure AD

Har I konfigureret BitaBIZ SSO-applikationen på jeres Azure AD til at blokere brugere, medmindre de specifikt er tilføjet ('Assignment required') adgang til BitaBIZ-applikationen?

Brugeren kan være blokeret, fordi de ikke er medlem af en AD-gruppe tilføjet BitaBIZ SSO-applikationen, eller direkte tilføjet SSO-applikationen på jeres Azure AD.

Løsning på dette problem:

Kontakt jeres IT Active Directory-administrator, som kan tildele brugeren adgang til BitaBIZ SSO-applikationen på jeres Azure AD.

2. Flere brugere logger på med SSO på samme PC

BitaBIZ understøtter i øjeblikket ikke mere end en aktiv SSO-kontologin på samme PC.

Derfor, hvis nogen deler en PC. Hvis en af brugerne ikke logger ud af BitaBIZ,

vil de andre brugere på samme pc ikke kunne logge ind.

Løsning på dette problem:

• Bed den aktive bruger om at åbne BitaBIZ og klikke på log ud efter brug.

• Hvis du ikke ved, hvilken bruger der er logget ind. Ryd webbrowserens cache eller start et nyt vindue i inkognito-tilstand.

Begge metoder ovenfor vil løse problemet.

Besvarede dette dit spørgsmål?