Alle samlinger
Microsoft Office365
MS Azure AD setup FAQ
Vores medarbejdere skifter e-mailadresser til nyt domænenavn
Vores medarbejdere skifter e-mailadresser til nyt domænenavn

Vi har Single sign-on og Provisioning aktiveret på vores BitaBIZ konto og skal skifte E-mail domænenavn.

Ulrik Baadsgaard Christensen avatar
Skrevet af Ulrik Baadsgaard Christensen
Opdateret over en uge siden

Hvis jeres medarbejdere skal skifte e-mailadresser til nyt domænenavn og I har tilkoblet Single sign-on og Provisioning i BitaBIZ, så skal I gøre følgende afhængigt af et af nedenstående scenarier.

Scenarie 1.

Medarbejdernes e-mailadresser opdateres på brugernes allerede eksisterende profiler/objekter på vores Azure Active Directory.

I dette scenarie vil medarbejderens e-mail automatisk blive opdateret i BitaBIZ via provisioning.

Gør følgende:

  1. Opdater medarbejdernes UPN og e-mailadresser på jeres Azure AD.

  2. Genstart provisioning via BitaBIZ enterprise applikationen på jeres Azure AD.
    Åbn Azure Active Directory > klik Enterprise applications > vælg BitaBIZ enterprise applikationen > klik Provisioning > klik Restart provisioning:

💁 Dette vil opdatere medarbejdernes e-mailadresser i BitaBIZ, og medarbejderne kan fremover logge på BitaBIZ med Single sign-on med deres nye e-mailadresse.

Scenarie 2.

Medarbejderne får helt ny profiler/objekter på vores Azure Active Directory.

I dette scenarie skal medarbejdernes e-mailadresser opdateres manuelt i BitaBIZ først.

Gør følgende:

  1. Deaktiver Single sign-on integrationen i BitaBIZ.
    Klik Setup admin > Integrationer > deaktiver Single sign-on under sektionen ”Microsoft Azure AD SSO”:

  2. Opdater medarbejdernes e-mailadresser i BitaBIZ.
    Klik Setup admin > klik Rediger ud fra medarbejderens profil > Opdater e-mailadressen > klik Gem medarbejder:

  3. Genaktiver Single sign-on integrationen i BitaBIZ.
    Klik Setup admin > Integrationer > aktiver Single sign-on under sektionen ”Microsoft Azure AD SSO

  4. Opret brugernes nye profiler på jeres Azure AD.

  5. Genstart provisioning via BitaBIZ enterprise applikationen på jeres Azure AD.
    Åbn Azure Active Directory > klik Enterprise applications > vælg BitaBIZ enterprise applikationen > klik Provisioning > klik Restart provisioning:

💁 Dette vil gensynkronisere medarbejderne med BitaBIZ med medarbejdernes nye e-mailadresser, og medarbejderne kan fremover logge på BitaBIZ med Single sign-on med deres nye e-mailadresse.

Scenarie 3.

Medarbejderne oprettes med nye profiler på en ny Azure Active Directory tenant.

I dette scenarie skal der oprettes en ny integration til Single-sign-on og Provisioning til BitaBIZ.

Gør følgende:

  1. Deaktiver Single sign-on integrationen i BitaBIZ.
    Klik Setup admin > Integrationer > deaktiver Single sign-on under sektionen ”Microsoft Azure AD SSO”:

  2. Opdater medarbejdernes nye e-mailadresser i BitaBIZ.
    Klik Setup admin > klik Rediger ud fra medarbejderens profil > Opdater e-mailadressen > klik Gem medarbejder:

  3. Opret ny integration til Single Sign-on og Provisioning
    Læs hvordan ved at klikke her

Besvarede dette dit spørgsmål?