Spring videre til hovedindholdet

Login på BitaBIZ

Login med single sign-on (SSO) eller manuelt oprettet kodeord

Ulrik Baadsgaard Christensen avatar
Skrevet af Ulrik Baadsgaard Christensen
Opdateret for over en måned siden

BitaBIZ supportere 2 login metoder:

  1. Single sign on (SSO)

  2. Manuelt kodeord

Når du er logget ind første gang på din mobil app kan du aktivere biometrisk login. Så skal du ikke bøvle med at indtaste og huske kodeord til din BitaBIZ app på din mobil. Læs mere her!

Single sign-on (SSO)

Hvis din virksomhed har oprettet single sign-on, logger du ind på BitaBIZ med det brugernavn og kodeord, som du anvender til jeres andre systemer i din virksomhed.

Dette gælder både til mobilappen, Teams appen og web-portalen.

Hvis dit kodeord til din virksomheds systemer ændres, ændres det automatisk også til BitaBIZ. Du kan ikke ændre dit kodeord fra BitaBIZ.

SSO login

Web-portalen og Outlook appen

Mobil appen

1. Klik "Single sign-on":

2. Indtast din e-mail og klik "Log på":

3. Indtast dit kodeord og klik "Log på"

1. Indtast din e-mail og klik "Login":

2. Indtast dit kodeord og klik "Log på"

Manuelt kodeord

Du har selv oprettet dit kodeord til BitaBIZ.

Hvis du har glemt dit kodeord kan du nemt oprette et nyt kodeord via "Glemt kodeord" linket fra din login side.

Login med eget oprettet kodeord

Indtast din email & dit kodeord direkte fra login siden:

FAQ

Jeg får beskeden "Adgang nægtet" når jeg forsøger at logge på BitaBIZ med Single sign-on.

Hvis du ikke kan logge ind med Single sign-on, er årsagen typsik følgende:

  1. Din virksomhed ikke har aktiveret Single sign-on integrationen på jeres BitaBIZ konto. Du skal derfor logge ind med din e-mail og det kodeord du har oprettet til BitaBIZ.

  2. Tjek at du logger på med samme e-mailadresse, som du er oprettet med i BitaBIZ. Din BitaBIZ administrator kan hælpe dig med at afklare dette.

  3. For at logge på med Single sign-on, skal du klikke på knappen "Single sign-on" når du logger på.

  4. Hvis du er ny medarbejder kan årsagen være at jeres IT mangler at tilføje din brugerprofil til Single sign-on integrationen på jeres Microsoft Active Directory. I dette tilfælde skal du kontakte jeres IT.

Jeg har glemt mit kodeord. Hvad gør jeg?

  1. Gå til BitaBIZ login siden på web-portalen eller din mobil app.

  2. Klik "Glemt kodeord"


3. Indtast din e-mail/brugernavn og klik "Send e-mail"

4. BitaBIZ sender dig en e-mail med link til oprettelse af nyt kodeord.
Klik på Linket i e-mailen, eller kopier linket og indsæt det i din browser.


5. Indtast dit nye kodeord og klik "Gem adgangskode"

Vigtigt! Hvis din virksomhed har tilkoblet single sign-on (SSO) kan du ikke ændre dit kodeord fra BitaBIZ.

Jeg har ikke modtaget en email invitation til at logge ind på BitaBIZ

Jeg kan ikke logge ind fordi jeg ikke har modtaget en e-mail invitation.

Hvis du ikke har modtaget din e-mail tjek følgende:

1. Nogen gange lander vores emails i din "Uønsket mail" folder

2. Outlook har 2 indbakker. Tjek også "Anden mail"

3. E-mails fra BitaBIZ kan blive afvist af din e-mail firewall. Opret evt. vores domæne bitabiz.com som sikkert domæne du gerne vil modtage e-mails fra.

4. Gå til login siden og klik "glemt kodeord?"

Indtast din e-mail adresse og klik "SEND".

Hvis du får en besked om at BitaBIZ har sendt en e-mail til dig er din e-mail adresse oprettet korrekt i BitaBIZ og du bør modtage en invitation.

5. Hvis du er blevet inviteret til BitaBIZ før din officielle e-mail adresse er blevet oprettet i jeres e-mail system er det årsagen til at du ikke har modtaget en invitation. I dette tilfælde vil din email adresse være blevet blokeret i vores system og den skal derfor låses op igen af en BitaBIZ support medarbejder.

Besvarede dette dit spørgsmål?