Excel API rapporter

Klik: HR Statistik -> Rapporter

(Det er her rapportbiblioteket er placeret)

Sådan opdateres de prækonfigurerede Excel rapporter med real-time data:

1. Kopier jeres API-nøgle:

2. Hent den Excel rapport du vil opdatere jeres kontodata til:

Vær opmærksom på at Excel-rapporterne anvender Makroer. Hvis ikke din Excel er sat op til at tillade makroer, så skal du gøre følgende inden du åbner Excel filen.

  • Åbn Windows Stifinder, og gå til den mappe, hvor du gemte filen.

  • Højreklik på filen, og vælg Egenskaber i genvejsmenuen.

  • Nederst på fanen Generelt skal du vælge Fjern blokering ved at markere tjekboksen og vælge OK.


3. Åbn Excel rapporten
1. Indsæt API-nøglen i API-nøgle feltet
2. Klik opdatér

3. vælg sprog



ℹ️ Når du klikker "Opdater" vil Excel-rapporten vise nedenstående besked.
Klik "Ignorer" og herefter "Gem" (flere gange).


Har du ikke adgang til API-nøglen der skal indsættes i rapporten?

  1. Du skal have HR Statistik rolle for at kunne tilgå rapportbiblioteket.

  2. Du aktiverer API-nøglen til rapporterne fra Setup admin rollen.

Det kræves at API-nøglen er aktiveret.

Klik: Setup Admin -> Virksomhed -> Abonnementsplan -> Statistik & rapporter:

Når API-nøglen er aktiveret vil den være tilgængelig fra HR Statistik - rapportsiden

Fandt du dit svar?