Spring videre til hovedindholdet

Opret egne betalte pauser

Har jeres virksomhed personalegrupper med egne betalte pauser?

Esben Hedegaard avatar
Skrevet af Esben Hedegaard
Opdateret for over en måned siden

Sådan opretter du egen betalte pauser

Skal pauser automatisk trækkes fra tidsregistreringer, der overlapper pauserne?

For at oprette egen betalte pauser skal du gøre følgende:

  1. Klik "Setup admin".

  2. Klik "Moduler".

  3. Klik "Rediger" ud fra den ønskede politik.

  4. Åbn sektionen "Arbejdsuge".

  5. Åbn undersektionen "Pause".

  6. Klik "Tilføj pause".

  7. Udfyld start- og sluttid for pausen.

  8. Klik "Gem".

Herefter skal du:

  • Markere den/de pauser der skal kobles til politikken med flueben. Herefter fratrækkes pausetiden automatisk den samlede tidsregistrering, hvis den overlapper pauserne.

  • Vælge om medarbejdere skal kunne fjerne pauser. Eksempelvis hvis medarbejder arbejder i sin frokostpause, om man så skal have muligheden for at fjerne pausen, eller om den er obligatorisk.

💁 Der kan tilkobles flere pauser i løbet af en arbejdsdag.

Sådan virker det når der oprettes pauser

Opret registrering

Vis registrering

Registreringstyper hvor pauser automatisk slås til, når de aktiveres på en politik

  • Tidsregistrering

  • Flextid

  • Afspadsering

  • Feriefritimer

  • Sygetimer

  • Barnsygetimer

💁 Hvis en tidsregistrering kun delvist overlapper en pause, vil det kun være den del der overlapper pausen, der fratrækkes.

Besvarede dette dit spørgsmål?