Sådan opretter du egen betalte pauser
Skal pauser automatisk trækkes fra tidsregistreringer, der overlapper pauserne?
For at oprette egen betalte pauser skal du gøre følgende:
Klik "Setup admin".
Klik "Moduler".
Klik "Rediger" ud fra den ønskede politik.
Åbn sektionen "Arbejdsuge".
Åbn undersektionen "Pause".
Klik "Tilføj pause".
Udfyld start- og sluttid for pausen.
Klik "Gem".
Herefter skal du:
Markere den/de pauser der skal kobles til politikken med flueben. Herefter fratrækkes pausetiden automatisk den samlede tidsregistrering, hvis den overlapper pauserne.
Vælge om medarbejdere skal kunne fjerne pauser. Eksempelvis hvis medarbejder arbejder i sin frokostpause, om man så skal have muligheden for at fjerne pausen, eller om den er obligatorisk.
💁 Der kan tilkobles flere pauser i løbet af en arbejdsdag.
Sådan virker det når der oprettes pauser
Registreringstyper hvor pauser automatisk slås til, når de aktiveres på en politik
Tidsregistrering
Flextid
Afspadsering
Feriefritimer
Sygetimer
Barnsygetimer
💁 Hvis en tidsregistrering kun delvist overlapper en pause, vil det kun være den del der overlapper pausen, der fratrækkes.