Spring videre til hovedindholdet

Opret egne betalte pauser

Har jeres virksomhed personalegrupper med egne betalte pauser?

Esben Hedegaard avatar
Skrevet af Esben Hedegaard
Opdateret for over 2 uger siden

Sådan opretter du egen betalte pauser

Skal pauser automatisk trækkes fra tidsregistreringer, der overlapper pauserne?

For at oprette egen betalte pauser skal du gøre følgende:

  1. Klik "Setup admin".

  2. Klik "Moduler".

  3. Klik "Rediger" ud fra den ønskede politik.

  4. Åbn sektionen "Arbejdsuge".

  5. Åbn undersektionen "Pause".

  6. Klik "Tilføj pause".

  7. Udfyld start- og sluttid for pausen.

  8. Klik "Gem".

Herefter skal du:

  • Markere den/de pauser der skal kobles til politikken med flueben. Herefter fratrækkes pausetiden automatisk den samlede tidsregistrering, hvis den overlapper pauserne.

  • Vælge om medarbejdere skal kunne fjerne pauser. Eksempelvis hvis medarbejder arbejder i sin frokostpause, om man så skal have muligheden for at fjerne pausen, eller om den er obligatorisk.

💁 Der kan tilkobles flere pauser i løbet af en arbejdsdag.

Sådan virker det når der oprettes pauser

Opret registrering

Vis registrering

Registreringstyper hvor pauser automatisk slås til, når de aktiveres på en politik

  • Tidsregistrering

  • Flextid

  • Afspadsering

  • Feriefritimer

  • Sygetimer

  • Barnsygetimer

💁 Hvis en tidsregistrering kun delvist overlapper en pause, vil det kun være den del der overlapper pausen, der fratrækkes.

Besvarede dette dit spørgsmål?