Spring videre til hovedindholdet

Genansættelse af medarbejder

Hvordan oprettes medarbejderen i BitaBIZ igen?

Esben Hedegaard avatar
Skrevet af Esben Hedegaard
Opdateret over en uge siden

Klik: Setup admin 

Genansættelse af medarbejder i BitaBIZ

Når en medarbejder genansættes skal der oprettes en ny profil med en ren kalender til medarbejderen i BitaBIZ.

💁 Medarbejderen skal ikke tilkobles den gamle opsagte profil, da denne indeholder data fra det gamle ansættelsesforløb. Det vil udfordre balancer og historik, hvis to ansættelsesforhold blandes i én profil.

Nedenfor finder I vejledning til oprettelse af ny medarbejderprofil, afhængigt af om I anvender automatisk brugeradministration via Microsoft AD integration, eller manuel brugeradministration i BitaBIZ

Automatisk brugeradministration

Medarbejder er automatisk gjort inaktiv (Best practice):

Hvis best practice følges off-boardes jeres medarbejdere automatisk via jeres AD integration. Hvis medarbejderen ansættes igen med den samme e-mail og tilkobles jeres integration, oprettes medarbejderen igen til sin gamle profil.

Gør følgende:

  1. Gør medarbejderens gamle profil inaktiv manuelt i BitaBIZ.

  2. Kontakt BitaBIZ, som sletter medarbejderens e-mail på den inaktive profil.

  3. Nu kan I oprette en ny profil til medarbejderen, enten manuelt eller automatisk via jeres AD integration.

Medarbejder er blevet gjort inaktiv manuelt

Hvis medarbejder er blevet gjort inaktiv manuelt i BitaBIZ, så frakobles medarbejderens profil integrationen til jeres AD og medarbejderen synkroniseres ikke længere.

Gør følgende:

  1. Kontakt BitaBIZ, som sletter medarbejderens e-mail på den inaktive profil.

  2. Nu kan I oprette en ny profil til medarbejderen, enten manuelt eller automatisk via jeres AD integration.

Manuel brugeradministration

Hvis I ikke bruger automatisk brugeradministration via AD integration og administrerer medarbejdere manuelt i BitaBIZ:

  • Opret ganske enkelt en ny profil til den genansatte medarbejder.

Besvarede dette dit spørgsmål?