Klik: Setup admin
Genansættelse af medarbejder i BitaBIZ
Når en medarbejder genansættes skal der oprettes en ny profil med en ren kalender til medarbejderen i BitaBIZ.
💁 Medarbejderen skal ikke tilkobles den gamle opsagte profil, da denne indeholder data fra det gamle ansættelsesforløb. Det vil udfordre balancer og historik, hvis to ansættelsesforhold blandes i én profil.
Nedenfor finder I vejledning til oprettelse af ny medarbejderprofil, afhængigt af om I anvender automatisk brugeradministration via Microsoft AD integration, eller manuel brugeradministration i BitaBIZ
Automatisk brugeradministration
Medarbejder er automatisk gjort inaktiv (Best practice):
Hvis best practice følges off-boardes jeres medarbejdere automatisk via jeres AD integration. Hvis medarbejderen ansættes igen med den samme e-mail og tilkobles jeres integration, oprettes medarbejderen igen til sin gamle profil.
Gør følgende:
Gør medarbejderens gamle profil inaktiv manuelt i BitaBIZ.
Kontakt BitaBIZ, som sletter medarbejderens e-mail på den inaktive profil.
Nu kan I oprette en ny profil til medarbejderen, enten manuelt eller automatisk via jeres AD integration.
Medarbejder er blevet gjort inaktiv manuelt
Hvis medarbejder er blevet gjort inaktiv manuelt i BitaBIZ, så frakobles medarbejderens profil integrationen til jeres AD og medarbejderen synkroniseres ikke længere.
Gør følgende:
Kontakt BitaBIZ, som sletter medarbejderens e-mail på den inaktive profil.
Nu kan I oprette en ny profil til medarbejderen, enten manuelt eller automatisk via jeres AD integration.
Manuel brugeradministration
Hvis I ikke bruger automatisk brugeradministration via AD integration og administrerer medarbejdere manuelt i BitaBIZ:
Opret ganske enkelt en ny profil til den genansatte medarbejder.